Thursday 6 February 2014

The deaf n silent side

Teringat dulu masa aku mula2 jejak kaki ke tanah baru. Kita akhirnya berjumpa lagi, sejujurnya dari hati..sungguh aku bahagia. X taw knp, tapi aku slalu bahagia bila terlihat muka mu..adedeh..baru ku tau rapuh juga hati ni rupanya. . . . Sedangkan aku Seingat aku, kau lah orang pertama yg buatkan hati ku tetiba bergetar rasanya, nafas ku seakan terhenti...dlm hati, hya Allah yg tau betapa aku benci diri sendiri sbb perasaan tu...
Kita mmg xda kaitan, aku pun x tau knp aku slalu teringat dekat kau..aku slalu doa, klu btullah kau jodoh ku, aku minta Allah tlg hold dlu..my obligation cuma terlalu byk utk disempurnakan..
Knp aku selalu teringat dkat kau arh..??
It made me hate myself too much, aku pernah x khusyuk solat sebab kau. Aku pernah rindu kau sesungguhnya, pernah tersenyum sendiri sebab kau, becakap sendiri sbb kau pun mungkin pernah tau...
Tapikan...aku geram sungguh dengan hati ku tau..lelaki yang ku dambakan seorang yg hensem n bergaya, taat mak bapa, sempurna solat, berharta dan berilmu..tapi kau?? Bab ilmu dan solat tu aku nampak sangat kurang,, sedangkan itu la yg pandu bahtera hingga ke syurga. Hurm...payah sggh masalah hati tau...
Tapi aku dengar kau mau kawin sudah. Pernah dengar kata2 ni, "Why should I being too jealous when you are not even mine?? " ni la yg aku rasa...mungkin aku terpanah dengan senyuman n matamu.. selalu buatkan hati ku terkena sakit rindu, selalu tiap kali lepas kita bertemu, sakitnya makin parah..membarah..
Banyak kali aku ckp dengan diri sendiri yg KAU MEMANG BUKAN UNTUKKU. Tapi aku lemah, setiap kali lepas jumpa kau aku mesti jatuh lagi..aku suka tengok kau alihkan pandangan lepas nampak aku, aku suka dengar kau tertawa, LEPAS tu..aku geram dgn diriku yg selalu teringatkn kau..
Kau mo kawen sdh kn?? Ya aku pun ada dgr...alhamdulillah, maksudnya kita memang bkn  berjodoh pasangan...
Alhamdulillah, selamat tinggal. Saya bahagia.
Majukan diri, si dia nanti mesti boleh sokong kau punya ! Majukan diri, semoga kemajuanmu juga memajukan agama kita !
Kau perlukan seorang yang baik, aurat sempurna, agama lagilah sempurna, cooker yg baik dan anak yang taat..Pasangan yang sekufu dan yang selayaknya untuk kau.
Salam,

No comments:

Post a Comment